یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
۰ نفر

در جهان، هزاران شرکت در طول روز تأسیس یا منحل می‌شوند؛ اما معمولا با ارزش‌ترین آن‌ها، شرکت‌هایی‌اند که در کار خود، مداومت به خرج می‌دهند و در پیچ و خم کار، آهسته و پیوسته رو به جلو حرکت می‌کنند و البته از رشد و پیشرفت فناوری هم غافل نیستند.

شرکت

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: در ژاپن که مردمانش به سخت‌کوشی مشهورند، حالا بر طبق اسناد معتبر، قدیمی‌ترین شرکت فعال در جهان که به‌طور مداوم، مشغول به کار بوده، معرفی شد؛ شرکتی ساختمانی با نام «کنگو گومی» در ژاپن که در سال ۵۷۸ میلادی تأسیس شد.

بیش‌تر بخوانید:

حراج یک شرکت آمریکایی و هجوم ژاپنی‌ها

می‌گویند در قرن ششم میلادی، زمانی که آیین بودا به تازگی وارد این کشور شد، پادشاه وقت، تصمیم گرفت معبدی بسازد، اما چون هیچ صنعتگر و معمار ژاپنی، در ساخت معبد مهارت نداشت، سه نجار کره‌ای را به ژاپن دعوت کرد که یکی از آن‌ها، «کنگو شیکو» بود. او اولین معبد ژاپن به نام «شیتنو جی» را با کمک صنعتگرانی که استخدام کرده بود، ساخت و در همان سال‌ها شرکت کنگو گومی را تأسیس کرد؛ شرکتی که کارش ساخت و مرمت معابد بودایی بود.

البته این شرکت، لزوما به شکل موروثی اجباری اداره نشد و اگر پسران خانواده، علاقه‌ای به کار در این شرکت نداشتند، دختران همراه با همسرانشان کار شرکت را ادامه می‌دادند.

سوابق این شرکت نشان می‌دهد که شیکو و مدیران چهل نسل بعد این شرکت، زمان فراوانی را برای آموزش و بالابردن مهارت صنعتگرانشان می‌گذاشتند.

سوابق نشان می دهد که در طول وجود آن، کنگو گومی چندین گروه از ماهرترین نجارها و صنعتگران ژاپن را استخدام کرده است، و دقیقا رقابت بین این گروه های مختلف بود که منجر به کشف و بهبود تکنیک های مختلف شد که به نوبه خود به شرکت اجازه داد تا چندین قدم جلوتر از هر رقابت باشد.

این شرکت هم مثل بسیاری از شرکت‌ها با موانع فراوانی در طول زمان روبه‌رو شد؛ مواردی مثل مشکلات مالی، جنگ جهانی، بمب اتم و ویرانی و...؛ اما تلاش خستگی‌ناپذیر، آن‌ها را تا امروز، سرپا نگه‌داشت.

البته در سال ۲۰۰۶، یک شرکت کره‌ای به نام گروه ساختمانی «تاکاماتسو»، این شرکت را خریداری کرد و حالا کنگو گومی، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت ساختمانی جوان و بزرگ است.

کد خبر 879818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha